Ebben a cikkben, fotókat mutatok, és magyarázok el. Kérlek olvasd végig, és fogadd meg a tanácsokat, avagy kérd majd ki a téged betanító kolléga véleményét is, hisz fontos, hogy bizonyos dolgokat több szemszögből megvizsgálj.

 

1.Rakodás.

2.Közlekedés.

3.CMR.

4.Kamionos jelzések(L-R-TIR stb...)

5.Como-Chiasso.Határlépéshez papírkitöltés.

 

1.Rakodás.

Az áru rögzítésénél, fontos, hogy nem csak a spanifert védjük az árutól, hogy az nehogy elszakadjon, élvédő segítségével, hanem az árut is védjük a spanifertől. Erre szintén használhatunk élvédőt, mert az egyes áruk, mint pl. furnérlemez, megroppanhatnak a spanifertől, ha nincs alatta élvédő. Fontos, hogy, ha szükséges, használjunk csúszásgátló gumit, amivel szintén védhetjük az árut.

Fontos, hogy a spanifert a fotón látható árunál, úgy helyezzük el, hogy a könnyen törő alkatrészekre ügyeljünk, és a spanifer kulcsa semmiképp ne érintkezzen az áruval, hisz az áru sérülést okozhat. Amennyiben nincs élvédőnk, használjuk élvédőnek a pótkocsi léceit.

Ebben az esetben, ha nem használtam volna, a csomagolás sérült volna rögtön, ami nem minden esetben gond, de igényes munkát végzünk. Te sem örülnél, ha az általad rendelt áru csomagolása, össze-vissza lenne törve.

Amennyiben az áru rögzítése igényli, úgy helyezzünk távtartókat. Attól, hogy lekötöttük, védtük a spanifertől, még egymásnak borulhat. Ezt kérjük a feladótól.

Előfordulhat, hogy az áru nehézkesen rögzíthető, vagy nincs rajta felület, ezen esetben kreativitásunkra van szükség. A következő képen egy kaloda látható, aminek csak függőleges lábai vannak, ezért kereszt irányban felületet kellett létrehoznom. Ott található hulladék fából megoldódott a probléma.

Az utolsó raklapot, árut, MINDIG rögzíteni kell, vagy végelzáró lécet kell használnunk. Amennyiben, olyan áru van a pótkocsin, ami elmozdulhat, akár üres raklap, azt kötni kell, még ha szerintünk az nem is baleset veszélyes.

Az árut mindig helyezzük középre, ha mellé már nem tudunk rakodni, mert ha szélre tesszük, instabil lesz az jármű, borulás veszélyt idézünk elő. Továbbá ilyen esetekben feltétlenül használjunk csúszásgátló gumit.

A végelzáró lécet, mindig az áru felső részéhez helyezzük, semmiképpen sem keresztben. Amennyiben az áru ingatag, akár több spanifert is használjunk, és az élvédőkről ne felejtkezzünk el, hogy az árut védjük.

A következő képen jól látható, hogy a kolléga nem használt végelzárót az árú előtt, le sem kötötte, és a levegős helyet sem tömte ki, így az áru egy fékezésnél előredőlt. Gyakori hiba, hogy azt mondja a sofőr, nem fékezek, vagy majd óvatosan közlekedek. A baleset minden méteren bekövetkezhet, egy erősebb fékezés pedig már a cég kapujában.Amikor kimondod, hogy majd én óvatosan megyek, akkor biztos, hogy hibáztál.

A következő képen az áru súlya 11 tonna. A pótkocsi feléig van rakva. Ez ok. De szét kellett egy picit rakni, így került bele 2 helyen is áru úgy, hogy középre lett helyezve. Fontos, hogy ügyeljünk a súlyelosztásra. 

Az árú felcímkézése. Ezen minden fel van tüntetve, szabályosan.

2.Közlekedés.

A követési távolság betartása, legyen szó vezetés közben vagy dugóban, mindig nagyon fontos. Sajnálatos eset, a Waberer's-s kolléga, túl közel állt az előtte lévőhöz és helyszínen életét veszítette, mert a mögötte lévő későn fékezett és összetolta.

Lehet nagyfiú vagy, de ha nem tartod a távot,még is ostoba.

A navigáció nem DÖNT helyetted, az csak javasolja az útvonalat. A szemedben bízz, vagy kérdezz. Időben dönts!

A tükröket MINDIG használd, légy lassabb, de körültekintőbb.

Ha alacsony hídhoz érkezel és nincs lehetőséged megfordulni. 1.engedd le a szerelvényt elől hátul, és 1 km/h -val gurulj a híd alá, DE A LEGJOBB HA RENDŐRI SEGÍTSÉGET KÉRSZ ÉS VISSZATOLATSZ. 1 ÓRA KÉSEDELEM, 100 EURÓ BÍRSÁG, VAGY LE IS ZÚZHATSZ EGY PÓTKOCSIT ÉS MEG SEM ÉRKEZEL, + A BÍRSÁG. TE DÖNTESZ!!!

 

3.CMR:

A cmr-nek van egy sofőr fenntartásai rovata amibe a következőket írhatod! Nézd át a táblázatot!

 

Kamionos jelzések

T:transports  I:internationaux  R:routiers

 

Lärmschutz. Zajszegény autó, mely Ausztriában éjszaka is közlekedhet

 

Ausztriában érvényes. Környezetbarát autó.

 

Ausztriában, Zaj és környezetbarát autó.

 

80 dB alatti csendes autó.

 

Azon utakon, ahol a teherautó ki van tiltva, ilyen jelzéssel közlekedhet.

 

Szippantó,élelmiszerhulladék,egyéb fertőzőnek minősülő hulladék.

 

5.Como-Chiasso határlépéshez papírkitöltés.

 

Ezt a papírt ki kell töltened a határon.